اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| لزوم ورود وزارت ارتباطات به محاسبه هزینه‌ رومینگ/ اضافه دریافت قبض اربعین 98 باز پرداخت نشده است

کاربران فارس با تاکید بر لزوم ورود وزارت ارتباطات به نحوه محاسبه هزینه‌های رومینگ در اربعین می‌گویند: در اربعین سال 98 هم قرار بود مابه‌التفاوت مصرف آزاد اینترنت و بسته رومینگ به صورت بستانکاری برای مشترکان منظور شود که انجام نشد.

فارس من| لزوم ورود وزارت ارتباطات به محاسبه هزینه‌ رومینگ/ اضافه دریافت قبض اربعین 98 باز پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار تحقیق و تفحص از اپراتورهای موبایل در موضوع رومینگ در ایام اربعین شده اند.

سردبیر این سوژه فارس من در این باره به خبرنگار فارس گفت: با 3 تا 4 تماس 2 دقیقه‌ای در رویداد اربعین 250 هزار تومان قبض تلفن همراه برایم صادر شده است و از وزارت ارتباطات خواست به محاسبه هزینه رومینگ ورود کند تا مشخص شود اپراتورها محاسبه را دقیق انجام می‌دهند یا خیر.

خبرنگار فارس در خبری به انعکاس این خواسته کاربران پرداخت. پس از انتشار این خبر، کاربری در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کرد که در سال 98 ماجرایی مشابه به این درخواست رخ داده است که باوجود وعده مسوولان برای پیگیری، نتیجه ای در بر نداشته است.

این کاربر توضیح داد: در سال 98 که آخرین پیاده روی اربعین قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار شد، قبض های سنگینی بابت رومینگ تلفن همراه برای مشترکان سیم کارت ها صادر شد.

وی ادامه داد: در آن زمان مسوولان وقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کردند که اپراتورها بار دیگر هزینه هایی که بابت رومینگ اینترنت منظور کرده اند را محاسبه خواهند کرد و مابه التفاوت را به مشترکان باز می گردانند.

وی گفت: در آن زمان از سمت اپراتور با ما تماس گرفته و اعلام شد که مبلغ حدود 70 هزار تومان به صورت بستانکاری بابت رومینگ اربعین برایمان منظور می شود که انجام نشد. مدتی بعد با اپراتور تماس گرفتیم و بازپرداخت وجه را پیگیری کردیم که اپراتور پاسخ گو پس از بررسی موضوع اعلام کرد که اشتباه شده و قرار نیست مبلغی برای ما بستانکاری لحاظ شود و ماجرا تمام شد.

*ماجرای بازگرداندن هزینه های رومینگ در اربعین چه بود؟

به گزارش فارس، پس از اربعین سال 98، با وجود اطلاع رسانی‌ اپراتورها درباره استفاده از بسته‌های اینترنت برای کاهش هزینه موبایل، اما برخی از زائرین به دلیل استفاده از اینترنت آزاد متحمل هزینه‌های بسیار زیادی در قبض خود شدند. 

پس از آنکه مشترکین شکایت‌ خود را به گوش جهرمی وزیر وقت ارتباطات رساندند، جهرمی توضیح داد: گلایه اصلی اینترنتی بود که خارج از بسته و با نرخ آزاد محاسبه شد. از اپراتورها می‌خواهم با کسب رضایت سهامداران عمده خود، همه مصارف را در قالب بسته محاسبه کنند و ۲۶ میلیارد تومان را به مردم باز گردانند.

پس از آن، ایرانسل اعلام کرد: 1.7 میلیون مشترک ایرانسل از خدمات رومینگ این اپراتور استفاده کرده اند که نسبت به سال گذشته 78 درصد افزایش یافته است. مصرف اینترنت با تعرفه آزاد مشترکان این اپراتور در ایام اربعین در کشور عراق، به صورت بسته‌های رومینگ محاسبه می شود و مازاد پرداختی هم به صورت بستانکاری برای مشترکان منظور خواهد شد. اما شمار زیادی از مشترکان ایرانسل بسته‌های اینترنت رومینگ را فعال کرده اند و تنها حدود 30 درصد از مبلغ 26 میلیارد تومان اعلام شده توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مربوط به مشترکان این اپراتور است.

همراه اول هم اعلام کرد: مبالغ مازاد پرداختی به صورت بستانکاری در قبض مشترکان دائمی و اعمال شارژ در حساب مشترکان اعتباری منظور خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول